Informatieverzoek
Informatie vinden of vragen
- Via het Raadsinformatiesysteem heeft u toegang tot documenten die de gemeenteraad gebruikt, zoals agenda’s, moties, beleidsstukken en besluiten.
- Op overheid.nl vindt u de meeste beleidsdocumenten, verordeningen en nota’s.
- Bestemmingsplannen en structuurvisies vindt u op ruimtelijkeplannen.nl.
Kunt u de gezochte informatie niet vinden of wilt u meer informatie hebben?
Dan kunt u een informatieverzoek of een Woo-verzoek doen. Wij adviseren u eerst een informatieverzoek in te dienen. Een informatieverzoek is de meest gebruikte en snelste manier van informatie opvragen. Veel documenten kunnen wij u namelijk eenvoudig toesturen, zonder dat de gemeente hier een besluit over hoeft te nemen. Is een besluit wel nodig, dan behandelen wij uw informatieverzoek automatisch als een Woo-verzoek.
Informatieverzoek indienen
Iedereen mag een informatieverzoek doen bij de gemeente. Mensen willen in veel gevallen informatie of documenten voor eigen gebruik. In de meeste gevallen wordt de informatie ook verstrekt. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om documenten voor een bezwaarschriftdossier, informatie naar aanleiding van een klacht, of om feitelijke informatie. Een informatieverzoek is ‘gewoon’ informatie bij ons opvragen. Er volgt geen formele procedure, maar alleen een antwoord aan u.
Hoe dien ik een informatieverzoek in?
U kunt mailen, bellen, langskomen in het stadskantoor of een brief sturen met uw vraag. Kijk op de contactpagina hoe en wanneer u contact op kunt nemen met de gemeente.